שיפור הזיכרון

Published in מאמרים
Здесь новыешаблоны Joomla
креативные Joomla шаблоны.

האיבר החשוב שמביא לנו פרנסה, צמיחה, אושר, תענוגות, אהבה, שלווה ועוד- הוא המוח. מה אנחנו יודעים עליו? כיצד אנחנו משפרים את יכולתו לתחזק אותנו שנים רבות? האם המוח הוא רק הפונקציה של הזיכרון? מה בכלל המאפיינים של המוח? האם אפשר לשפר את הזיכרון בכל גיל? מסקנות מומחי חקר המוח הן:

1. ניתן לאמן את המוח בכל גיל.

2. תאי עצב במוח צומחים עד יום המוות, אם מאמנים אותם בצורה נכונה.

3. המוח כשריר, כמה שיותר מאמנים, כך גדלה יכולתו לזכור.

4. אין גבול לכמות האינפורמציה הניתנת לזכירה.

מאפייני המוח האיכותי

  • נקי מהדאגות ורגשות שליליים- דאגות מקטינות את היכולת לזכור. לחץ לאורך זמן מקטין את ההיפוקמפוס. טיפול:  דימיון מודרך, צלילי Binaural Beats , יוגה.
  • שם לב למתרחש. (שיפור יכולות הזיכרון הקצר)
  • יכולת ריכוז גבוהה (טבעת עיסוי RINOX לשיפור הריכוזתרגילים לשיפור הריכוז, עמידה מכוונת על רגל אחת, תרגיל החסידה)
  • יצירתיות: פיתוח סינפסות, כמו מערכת כבישים מפותחת לחיפוש פתרונות. (כתיבה יוצרת, האזנה לצלילי יצירתיות Binaural Beats)
  • מחושב וממוקד: קביעת מטרות לחיים לטווח של שנה וקביעת עדיפויות לביצוע.
  • מהיר בפתרונות. (חיפוש פתרונות מקבילים)
  • זוכר: קולט, מעבד ושולף. הפעלת מרכזי הזיכרון הרבים: ויזואלי, שמיעתי, מספרים, שמות, פנים, מילים, טקסטים)
  • גמיש: ללמוד להפעיל אברים שונים לאותה פעולה. לדוגמא: כתיבה ביד שמאול.
  • תזונה תומכת למוח. "אוכל זבל"-סותם. דגים 3 פעמים בשבוע: טונה, סלומון, מקרל, הרינג, סרדינים ואנשובי.
  • יודע לדמיין. (במהלך תרגילי דימיון מופעלים אזורי מוח זהים להפעלה במציאות)

שמירה על המוח האיכותי. 

  • פעילות ספורטיבית: אירובי, יוגה, שחייה, הליכה ועוד.
  • שינה איכותית בין 7-8 שעות למבוגר ו-9-10 שעות לילד. הורמון מלטונין – הורמון הנעורים נוצר רק במהלך השינה ורק בלילה.
  • רוגע וחשיבה חיובית: דמיון מודרך, צלילי Binaural Beats, מדיטציה, חיים על-פי המטרות.
  • פעילות מינית.
  • בדיקת התרופות שמקבלים והתאמתן המירבית ללא תופעות לווי.
  • אי עישון
  • הפעלת מוטוריקה עדינה: סריגה, בניית מיניאטיורות, תפירה.
  • לקיחת ויטמין  Omega 3 ביחס נכון 2:1  EPA:  DHA
  • שתיית שוקו חם (עד שתי כוסות ביום) משפר את זרימת הדם למוח. הפלבנואידים שבקקאו משמשים כנוגדי חמצון המונעים היווצרות של קרישי דם ובעלי יכולות אנטי דלקתיות.

חדר כושר למוח

  • אימון ותרגול המוח: משחקי זיכרון, סיעור מוחות,  סודוקו, תשבצים ועוד.
  •  לימוד מתמיד של חומרים חדשים: ריקודים, שפה זרה, נגינה.
  • ללמוד לדקלם שירים שאתם אוהבים.
  • תרגלו לזכור מספרי רכבים.
  • תרגלו לזכור שמות האנשים שפגשתם.
  • התחילו לכתוב סיפורים או שירים.
  • ספרו לאנשים אחרים סרטים או ספרים שקראתם או ראיתם.
  • למדו את מסלולי הטיולים בעל-פה.
  • למדו את שמות הרחובות של עירכם.
JoomShaper