למה אנחנו לא רגועים?

Published in מאמרים
Здесь новыешаблоны Joomla
креативные Joomla шаблоны.

  אנחנו חיים בתקופה לחוצה 

תוחלת החיים במערב כמעט והכפילה את עצמה ב-300 השנים האחרונות. בני האדם חשופים לזרם בלתי פוסק של גירויים והסחות דעת מכל עבר: אמצעי התקשורת, המחשב, טלפונים ניידים, סרטים, מצלמות ואורח חיים רועש ומתוח. 

בעבודה דורשים מאתנו הצטיינות והתייעלות מתמדת, בלימודים אנחנו צריכים לרכוש מקצועות עם עתיד כלכלי. רף הגירויים עולה מדי יום ביומו ומביא את המוח האנושי להתמודדות כמעט בלתי אפשרית עם המציאות המתישה. שעות השינה שלנו התקצרו משמעותית משום שאנחנו רוצים להספיק יותר בפחות זמן. 

למרות זאת, מוחינו לא השתנה במרוצת השנים וכיום הוא נאלץ לעבוד בעוצמה ובזמן כפול יותר משעבד לפני אלפי שנים. קופסת הקסם הזו, הנקראת מוח, היא מחשב מתוחכם ביותר המפעיל את כל גופנו. ללא המוח אין לנו אוויר, לב ואוכל. במציאות המודרנית, אנחנו מעמיסים עליו עוד ועוד משימות מבלי להתחשב בו. 

המוח מתקן את עצמו במהלך השינה. 

בזמן השינה המוח מתקן את עצמו, בונה תאים חדשים, נח ואוסף אנרגיות חדשות. בני האדם מסוגלים להיות יצירתיות רק כאשר מוחם פנוי ליצירתיות. מוח טרוד ולחוץ אינו מסוגל להתפנות ליצירה. 

כאשר איננו נותנים למוח מנוחה, אנחנו עלולים לסבול מבעיות שונות בהן חרדה, דיכאון, הפרעת אישיות, הפרעות אכילה, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות למידה ודיסלקציה. בגילאים מבוגרים יותר, לחץ יתר גורם למחלות שיטיון, אלצהיימר ופרקינסון. אנשים שסובלים ממתח כרוני יסבלו מחוסר יכולת להתרכז, ערפול מוחי, כעסים בלתי נשלטים, שינוים קיצוניים במצבי הרוח ונדודי שינה.  

9 טיפים ותרגיל לחיזוק המוח. 

מתברר שזה לא כל כך מסובך- הנה מספר טיפים פשוטים שיסייעו למוח שלכם להתחזק. 

1) מדי יום עוברים יותר מ-2000 ליטרים של דם במוח ומעשירים אותו בחמצן. הקדשת 10 דקות ביום למדיטציית נשימות והרפייה יעשירו את הדם בחמצן המגיע למוח. במהלך המדיטציה נוצרים ההורמונים דופאמין וסרוטונין, שמסייעים להעלאת רמות הריכוז והרוגע. 

2) נסו לקיים אורח חיים ספורטיבי- הפכו את פעילויות הספורט שלכם לשגרה יום יומית של חצי שעה לפחות באוויר צח. 

3) הקפידו על שינה מספקת- אדם מבוגר צריך לישון בין שבע לשמונה שעות ביממה וילדים בין תשע לעשר שעות. רק במהלך השינה ובחושך נוצר ההורמון מלטונין- הורמון הנעורים והאושר. 

4) לא לסיגריות- הפסיקו לעשן, ויפה שעה אחת קודם. מעבר לשאר הנזקים, עישון פוגע בפעילות המוח. 

5) פחות אלכוהול- שתייה מופרזת מזיקה למוח והורסת תאים. אם בא לכם לשתות- כדאי שתלכו על יין ולא משקאות חריפים יותר בעלי השפעה שלילית. 

6) שימוש בתרופות- תרופות מאריכות חיים, מקצרות את זמן ההחלמה וגורמות לנו להרגיש טוב יותר. עם זאת, תרופות גורמות גם לנזקים ארוכי טווח. נסו להמעיט בצריכת התרופות ולהתייעץ עם רופא מוסמך לגבי מינונים וכמויות. 

7) צלילים שמרגיעים את הנפש- האזנה לצלילים דו-שמיעתיים במשך עשרים דקות ביום מסייעת להפחתת חרדות ומתחים ותורמת לניקוי המוח מ"רעשים". האתר המומלץ www.i-dose.us 

8) תזונה, תזונה ושוב תזונה- המזון שאנו צורכים מדי יום הוא גורם מכריע בחשיבותו לתפקוד המוחי. קיראו את המאמר על תזונה המסייעת למוח

9) תרגיל פשוט וקל לביצוע לרגיעה מהירה

JoomShaper