אכילת דגים במהלך ההיריון

Published in חדשות
Здесь новыешаблоны Joomla
креативные Joomla шаблоны.

אכילת דגים שמנים במהלך ההיריון בתדירות של 3-4 פעמים בשבוע תורמת למנת המשכל של הילד.

מחקר חדש הנערך בברצלונה שבספרד מוכיח שאכילת דגים שמנים במהלך ההיריון משפרת את ה-IQ של הילד. במחקר זה השתתפו 1892 אמהות הרות שמלאו שאלונים במהלך ההיריון לגבי כמות וסוג בדגים שהן אכלו. במהלך הלידה נלקחו דם מטבור התינוק ונבדקה גם כמות הכספית - המתכת הרעילה המשפיעה על המערכת העצבים של התינוק. 

הילדים נבדקו פעמיים אחרי הלידה: בגיל 14 חודש ובגיל 5. הבדיקות נערכו על מספר מדדים: יכולת הלמידה, יכולת המוחית, מידת ההתפתחות המוחית והפרעות מוחיות בספקטרום האוטיסטי. 

הנתונים מראים שלאמהות שאכלו בין 3-4 פעמים בשבוע דגים שמנים, הילדים היו במנת משכל גבוהה יותר כמעט ב-3 נקודות משאר הילדים. אמא שאכלה דגים רק פעם בשבוע הפחיתה בהרבה את האפשרות ללדת ילד על ספקטרום אוטיסטי. 

בדגים שמנים ישנה כמות גדולה של אומגה 3, אך גם כספית. בדם טבורי הייתה כמות גדולה של אומגה 3 וכספית אצל אמהות שאכלו דגים שמנים וגדולים בתדירות של 3-4 פעמים בשבוע . 

אומגה 3 בונה את המוח

 

FDA של ארצות הברית ממליצים לאמהות במהלך ההיריון לאכול 2-3 בשבוע לאכול דגים שמנים, אך לא גדולים. בדגים אילה ישנה כמות קטנה יותר של אומגה 3, אך גם כמות קטנה יותר של כספית. 

במהלך ההיריון המוח של העובר מתפתח בצעדים גדולים מאוד. מוחו של התינוק הנולד מגיע ל-300-350 גרם, כעשרה אחוז ממשקל הגוף. המוח של בן אדם בוגר מווה רק 2% ממשקל הגוף ושוקל כ1500 גרם. אומגה 3 מסוג DHA שמקורה בדגים חשובה מאוד בבנייתו של המוח. 

הדגים המומלצים בישראל:

בורי, פורל, לברק מכילים כמות גדולה של אומגה 3 ואין בהם כספית. גם סלמון מיובא נחשב לדג דל כספית. 

(הכתבה המלאה התפרסמה בידיעות אחרונות ונכתבה לידי דיאטנית קלינית, טל הבריאות. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JoomShaper